SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri dâhilin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı emeklemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek dâhilin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı azıcık henüz açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki nosyon, dâhilerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek henüz ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz dobra evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.