Logo nedir? Söz valörı olarak töz muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan nefer veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak nefer veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin henüz çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde hareket gösteren meslekletmelerin umumiyetle logoları kolü temsil değer. Lakin birden okkalı kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çkızılışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, palas anlaşılır, sınırırlanması palas, olası başüstüneğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine elverişli olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem da rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu malumat çok önemlidir.